Pages

Subscribe:

12 Haziran 2013 Çarşamba

Beşiri İlçe Tanıtımı 6

İlçe Tarım Müdürlüğü; 1 Müdür, 7 Ziraat Mühendisi, 2 Veteriner,3 Ziraat Teknisyeni ,2 Veteriner Sağlık Teknisyeni,1 Teknisyen Yardımcısı ,2 Şoför,2 İşçi toplam 20 personel bulunmaktadır.


İlçemiz mevcut hayvanlardan elde edilen ürünleri işleyip değerlendirebilecek bir kuruluş ve ticari müessese olmadığından yapılan üretimin büyük bir kısmı iç (aile) tüketiminde kullanılmakta olup, az bir kısmı da pazarlanabilmektedir.


Tarımda buğday, arpa, mercimek ve pamuk üretimi önemli bir yer teşkil etmektedir. Hayvancılık tarımın yanında ikinci plandadır.


BEŞİRİ İLÇE EĞİTİM VE KÜLTÜR
Eğitim ve Kültürel Yapı


İlçe merkezinde ve köylerde Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren, İlköğretim ve Ortaöğretim okulları yapılmıştır. İlçemizde Okuma-Yazma oranının yüksek olmasında okulların erken açılmasının etkisi büyüktür. İlçe genelinde okur-yazar oranı % 81 olup okullaşma oranı ilköğretimde % 11,79, ortaöğretimde % 47,42, Yüksekokulda ise % 4 civarındadır.


İlçe merkezinde 1 Lise, 5 İlköğretim Okulu ( Atatürk YİBO, Hürriyet, Cumhuriyet, Uğrak ve Yunus Emre İlköğretim ), İkiköprü Beldesinde 2 İlköğretim Okulu ( İkiköprü ve Sabancı İlköğretim ) mevcut olup, Köy ve mezralarımızda ise 59 İlköğretim Okulu açık bulunmaktadır. Öğrenci azlığından 15 ilköğretim okulu eğitim-öğretime kapalı bulunmaktadır.


İlçe merkezinde 1987 yılından beri hizmet veren Halk Kütüphanesi mevcut olup, faaliyetine devam etmektedir. Kütüphanemizde 8692 adet kitap mevcuttur. Bunlardan gerek kütüphanemizde gerekse de evlere kitap verilerek kütüphane hizmetlerinden yararlanmaktadır.


İlçemizde Sinema ve Tiyatro gibi etkinliklerimiz bulunmamaktadır. İlçemiz merkezinin 6 km batısında ve Örmegöze köyü yakınlarında Şeyh Halit Türbesi bulunmaktadır.


İlçemizde Beşiri Spor Kulübü Batman Amatör liginde mücadele etmektedir.


Okullarımızda ki sportif faaliyetler tamamen okul idarelerinin sevk ve idaresi altındadır.


İlçemizde kapalı spor salonu bulunmamaktadır.


Demografik Yapı
Son Nüfus sayımına göre İlçemizin Merkez Nüfusu 8829, Belde ve köy nüfusu toplamı 23453 olup, toplam nüfus 32.282 dir. Bu Nüfusun %51’ ini erkek Nüfus, %49’ unu ise kadın Nüfus teşkil etmektedir.


Nüfusun %26’ sı kentsel kesimde, %74’ ü kırsal kesimde yaşamakta olup, Nüfus yoğunluğu km2 38 kişi ve Nüfus artış hızı % 3.5’ dir. Nüfus yoğunluğu özellikle Beşiri merkez, İkiköprü, Doğankavak, Beşpınar, Çevrimova ve Yontukyazı köylerinde toplanmıştır.


İlçe Nüfus Müdürlüğünde 105 adet aile kütüğü mevcut olup, 33.152.000 Nüfus kayıtlıdır.


Son Genel Nüfus sayımına göre İlçemizin genç bir Nüfusa sahip olduğunu görülmektedir. Nüfusun %59’ luk dilimi 0-19 yaş gurubu, %38’ lik dilimi 20-64 yaş gurubu, %3’ ünü ise 65 yaş üzerini teşkil etmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız